Dersin Adı | Hayvanlar ve Sinema |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 341 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, sinemanın hayvanlara ve vahşilik kavramlarına olan asırlık ilgisini araştırmaktadır. Ders, üç temel soru etrafında yapılandırılmıştır. Birincisi, sinema bize hayvanlar hakkında ne anlatmaktadır? İkincisi, hayvanlar bize sinema ve insan hikaye anlatımı biçimleri hakkında ne öğretmektedi? Üçüncüsü, hayvanların sinemasal temsilinde yer alan etik, estetik ve politik konular nelerdir? |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, sinemanın hayvan tasvirleri teorik ve tarihsel düzlemde incelenir. İnsanların hayvanları görme biçimlerinin temsillerini tartışmak için seçilen filmlere odaklanılır. Öğrencilerin derslere katılmaları ve filmleri izlemeleri beklenir. Öğrenciler, gösterimlerden sonraki tartışmalara katılımdan ve ara sınav ve final sınavından sorumludur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Sinematik Yaban Hayatı ile Karşılaşma Gösterim: Çeşitli Youtube videoları “YouTube Bestiary” | Cahill, James Leo. “A YouTube Bestiary: 26 Theses on a Post-Cinema of Animal Attractions,” in New Silent Cinema, eds. Paul Flaig and Katherine Groo (New York: Routledge/AFI, 2015), 263-293. |
3 | Gösterim: Gunda (Viktor Kosakovskiy, 2020, 93 mins.) | Agamben, Giorgio. “The Tick”. The Open: Man and Animal. trans. Kevin Attell (Stanford: Stanford University Press, 2004), 39-43. Bousé, Dere. "False Intimacy: Close-Ups and Viewer Involvement in Wildlife Films." Visual Studies. 18, no. 2 (October 2003): 123-32. |
4 | Hayvanlara niçin bakarız? Gösterim: Kedi (Ceyda Torun, Turkey, 2016) & Los Reyes (Bettina Perut and Iván Osnovikoff, Chilé, 2018, 78 min.) | Berger, John. “Why Look at Animals,” About Looking (New York: Pantheon, 1980), 1-26. Pick, Anat. “Why Not Look at Animals?” (January 2015, NECSUS European Journal of Media Studies. 4(1):107-125 |
5 | Doğa Tarihi: Keşif, Safari, Sömürgecilik ve Esaret Gösterim: King Kong (Merian C. Cooper and Ernest B. Shoedsack, USA, 1933, 104 min.) | Tobing Rony, Fatimah. “King Kong and the Monster in Ethnographic Cinema” The Third Eye: Race, Cinema, and Ethnographic Spectacle (Durham, NC: Duke University Press, 1996), 157-191, 254-260 . Zgórniak, Marek, et al., “Fremiet's Gorillas: Why Do They Carry off Women?” Artibus et Historiae, 2006, Vol. 27, No. 54 (2006), pp. 219-237 |
6 | Eko-Korku Gösterim: The Birds (Alfred Hitchcock, USA, 1963, 119 min.) | Bellour, Raymond. “Hitchcock: The Animal, Life and Death,” in Animal Life and the Moving Image. Michael Lawrence and Laura McMahon, eds. (Bloomsbury, 2015). Carson, Rachel, Silent Spring. Boston:Houghton Mifflin, 2002. |
7 | Disney Yaratıkları Gösterimler: Dumbo (Ben Sharpsteen, Walt Disney, USA, 1941, 64 min.), Plane Crazy (Ub Iwerks, USA, 1928), Steamboat Willie (Walt Disney and Ub Iwerks, USA, 1928), and Merbabies (Rudolph Ising and Hugh Harman for Disney, USA, 1938) | Kracauer, Siegfried. “Dumbo,” The Nation 153 (8 November 1941), 463., Cahill, James Leo, “Anthropomorphism and its Vicissitudes: Reflections on Homme-sick Cinema.” in Screening Nature, 73-90, esp. 73-77. |
8 | Sinemada Günah Keçisi Gösterim: The Banshees of Inirsherin (Martin McDonagh, 2022. 1 hr 54 mins.) | Girard, René. “Violence and Magic“ The Scapegoat. Johns Hopkins University, 1989, pp. 45 – 57. |
9 | Evcilleştirme Gösterim: Fehér isten / White God (Kornel Mundruczo, Hungary, 2014, 121 min.) | Lawrence, Michael. “Practically Infinite Manipulability: Domestic Dogs, Canine Performance and Digital Cinema.” Screen, 56.1 (2015), 115-120. |
10 | Hayvanlaşmak Gösterim: Lamm (Valdimar Jóhannsson, 2021, 106 min.) | Tidwell, Christy & Soles, Carter, eds. Fear & Nature: Ecohorror Studies in the Anthropocene (The Pennsylvania State University Press, 2021), introduction. |
11 | Hayvan Korkusu Gösterim The Witch (Roger Eggers, 2015, 92 min.) | Tidwell, Christy & Soles, Carter, eds. Fear & Nature: Ecohorror Studies in the Anthropocene (The Pennsylvania State University Press, 2021) |
12 | Sinemada Hayvan Özü Gösterim: Roar (Noel Marshall, USA, 1981, 102 min.) | Lippit, Akira Mizuta. “Introduction” Electric Animal. (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2000), 1-26. Brody, Richard. “Noel Marshall’s “Roar”: Humans Were Harmed in the Making of This Film” The New Yorker, April 22, 2020. |
13 | Hayvan Hakları Sorunu Gösterim: The Cove (Louie Psihoyos, 2009, 92 mins.) | Packwood Freeman, Carrie. “Fishing For Animal Rights In The Cove: A Holistic Approach to Animal Advocacy Documentaries.” Journal for Critical Animal Studies, vol. 10, no. 1, 2012, pp. 104-118.. Zimmerman, Tim. “The Killer in the Pool”, Outside Magazine, July 30, 2010. |
14 | Final sınavı | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | McMahon, Laura and Lawrence, Mark. Animal Life and the Moving Image. (British Film Institute; 1st ed. 2015) ISBN-10:1844578992 Anat Pick and Guinevere Narraway, Screening Nature: Cinema Beyond the Human (New York: Berghahn, 2013). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 35 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 10 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 45 |
Final Sınavı | - | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 16 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 6 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | |||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest